اجاره ون چیست و مراتب آن به چه صورت است؟

همه اطلاعاتی که در خصوص اجاره خودرو، اجاره ون و ماشین های اجاره ای نیاز دارید!

اجاره ون چیست و مراتب آن به چه صورت است؟

۱۴۲ بازديد

اجاره کردن خودرو بصورت دربستی از سالها پیش وارد ایران شده است و امروز در 3 بخش خودرو های لوکس، خودرو های گروهی ( ون و اتوبوس ) و خودرو های سواری عادی ( ماشین های ایرانی مثل پژو 206 و پرشیا و غیره ) این خدمات در ایران و بصورت برجسته تر در تهران ارائه می شود.

اجاره ون


حال در این مطلب تمرکز اصلی ما بر روی اجاره خودرو گروهی نیمه لوکسی است که اخیرا کاربرد بسیار زیادی در این صنعت پیدا کرده و نیاز در بازار به آن، به شدت در مدت 2 سال افزایش داشته است.

وجه تمایز اجاره ون دربستی با خودرو های سواری

اجاره ون دربستی برای مصارف گوناگونی کاربرد دارد که اگر بخواهید در ابتدای صحبت وجه تمایز آن با انواع دیگر خودرو های اجاره ای را بیان کنیم شرایط اجراه بدون راننده ون، در ایران بسیار کم است و تقریبا می توان به آن به چشم اتوبوس ، مینی بوس و میدل باس نگاه کرد که می بایست همراه با خودرو راننده آن هم در سرویس حضور داشته باشد. 

اجاره ون دربستی برای مسافرت با ون

شما می توانید یک اتومبیل ون را بصورت دربستی به اجاره خود در آورید تا با شما به مسافرت بیاید و تا انتهای سفر همراه شما باشد.

شکل اجاره دربستی قاعدتا به این صورت است که شما هر جای دیگری بخواهید بروید ( در مقصد سفر ) ون و راننده در خدمت شما هستند.

مثلا شما در تهران ساکن هستید و قصد اجاره ون دربستی برای سفر به مشهد در مدت 1 هفته را دارید:

راننده شما را سوار کرده و تا مشهد می برد و بر می گرداند که این موضوعی کاملا طبیعی است اما تا اینجای کار به سرویس،2 ترانسفر یک طرفه گفته می شود که یکی از تهران به مشهد و دیگری از مشهد به تهران است.

موضوع ون دربستی اینجاست که خودرو و راننده در خود شهر مشهد و آن 5 روزی که ساکن در آنجا هستید هم در خدمت شماست تا مکان های دیدنی که قصد ملاقات آن ها دارید هم به شما نشان بدهد و همچنین راهنمای سفر شما باشد.

تعهدات مشتری در اجاره ون دربستی برای مسافرت

از مشتری هم در این سبک سرویس ها، یکسری تعهدات و انتظارات وجود دارد که به شرح زیر است:

  • فراهم کردن وعده های غذایی ( 3 وعده در روز ) برای راننده در طول مسافرت
  • فراهم کردن یک جای اسکان برای راننده در مقصد سفر ( مشهد ) یا تقبل کردن هزینه آن
  • تقبل کردن هزینه طرح ترافیک و موارد از این دست در صورت وجود

این 3 اصلی ترین تعهداتی است که معمولا با مشتریانی که اقدام به اجاره ون برای مسافرت می کنند، مطرح می شود. حال مواردی مثل پرداخت عوارضی های مسیر و غیره هم بین شرکت ارائه کننده ون و مشتری توافق می شود.

اجاره ون دربست برای داخل شهر

شکل دیگری از خدمات ون دربست وجود دارد که محدود به داخل شهر می شود و قاعدتا هزینه آن هم بسیار متفاوت با ون های مسافرتی است. اما شکل و مراتب آن مشابه همان توضیحاتی است که در قسمت ون دربستی برای مسافرت به آن اشاره کردیم.

راننده و خودرو در مدت زمان حداقل 10 ساعت در درون شهر کاملا در خدمت کارفرما هستند و هر نوع جا به جایی را برای او به انجام می رسانند.

اما نکته ای اینجا وجود دارد که در بخش سرویس مسافرتی هم فراموش کردیم بازگو کنیم! آن هم شرایط مسیر است:

اگر مسیر حرکت خاکی یا با شرایط غیر معمولی باشد، می بایست قبل از شروع سرویس با راننده و یا شرکت اجاره ون، هماهنگ شود زیرا در تعرفه و قیمت سرویس تاثیر گذار است.

این موضوع برای سرویس های درون شهری هم مطرح است و مثلا اگر قرار باشد یک ون افرادی را برای بازدید به یک پروژه عمرانی ببرید که موقعیت آن نیاز به عبور از مناطق نیمه آماده و یا خاکی داشته باشد، این موضوع قطعا در تعرفه خدمات شما تاثیر گذار خواهد بود.

اجاره ون برای فرودگاه

سبک دیگری از اجاره ون وجود دارد که البته بدلیل سود پایین، تنها برخی از شرکت ها نسبت به ارائه آن اقدام می کنند؛ آن هم اجاره ون برای فرودگاه است.

اجاره ون برای فرودگاه یک جا به جایی اصولا یک طرفه است که از آن به عنوان تاکسی فرودگاه یاد می شود.

معمولا تاکسی های فرودگاه خودرو هایی مثل تویوتا کمری، هیوندای اکسنت، هیوندای سوناتا و سطح تشریفاتی تر:

بنز s500 ، هیوندای جنسیس، هیوندای سنتنیال و ... هستند که در صورت اسفاده برای مسافران مهم و یا خارجی خود می توانند افراد از این خودرو ها با هزینه نه چندان زیاد بهره بگیرند.

حال اگر تعدا نفرات کمی بیشتر از گنجایش این اتومبیل ها باشد، استفاده از یک اتومبیل گروهی تمیز و لوکس، بهترین گزینه است و آن هم ون می باشد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کافی بوده باشد و باز هم با را در مطالب بعدی وبلاگ دنبال نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.